Avem propriul panou de urmărire a traficului web

Avem propriul panou de urmărire a traficului web către site-ul dumneavoastră . Aici puteți vedea numărul vizitelor cumulate într-o anumită perioadă de timp , comportamentul vizitatorilor site-ului , timpul cât vizitatorii au stat în site , locația de unde se accesează site-ul web , browserul utilizat de vizitator , tipul de dispozitiv utilizat de către vizitator ( desktop , laptop , tabletă sau telefon ) și alte informații valoroase necesare în analiza afacerii dumneavoastră .

Statistici care pot fi urmărite în panou

1. Numărul de vizitatori

Primul lucru pe care cu siguranță vrei să îl afli este numărul de oameni care au vizitat site-ul tău. Acesta este cel mai important indicator al traficului tău.  De acest număr depind toate celelalte date pe care le vei analiza ulterior, precum: numărul conversiilor (al achizițiilor pe site) sau timpul petrecut de vizitatori pe site. Acesta este folosit și pentru a calcula o serie de alte valori precum: rata de conversie, rata de respingere sau durata sesiunii.

Creșterea numărului de vizitatori pe site va fi cel mai important obiectiv și majoritatea eforturilor tale de marketing va viza acest aspect. Există foarte multe modalități prin care poți crește traficul pe site, mult prea multe pentru a fi detaliate în acest articol. Vom aminti totuși câteva dintre cele mai eficiente și des folosite metode:

Campanii de marketing

Dacă implementezi o campanie pentru promovarea produselor și aceasta are succes, vei observa o creștere a vizitatorilor site-ului.

Campanii publicitare

Reclamele plătite pe platforme precum Google, Facebook sau Instagram, sunt o modalitate sigură de a aduce mai mulți vizitatori pe site-ul tău.

Backlinks

Obținerea de backlinkuri (link-uri plasate pe alte site-uri web direcționând către site-ul tău) poate fi un mod excelent de a crește traficul site-ului.

De asemenea, poți să crești traficul pe site gratuit și fără prea multe resurse prin SEO și content marketing.

Deși este important să monitorizezi numărul de vizitatori noi de pe site, ar trebui să verifici, de asemenea, numărul celor care se reîntorc pe site. Vizitatorii care se reîntorc pe site (return visitors) sunt cei care au mai accesat anterior site-ul tău. Un număr mare de vizitatori care se reîntorc indică faptul că site-ul tău oferă conținut atractiv, care face utilizatorul să își dorească să revină.

2. Rata de respingere (Bounce Rate)

O ieșire imediată de pe o pagina web este ceva obișnuit, care, probabil, ți s-a întâmplat și ție de nenumărate ori. Atunci când vizitezi un site, accesând cel mai adesea un rezultat al motorului de căutare, realizezi că acea pagina nu oferă informațiile pe care le cauți și părăsești acel site în câteva secunde. Acest lucru este înregistrat ca un vizitator care a ieșit imediat din site. Raportul dintre vizitatorii site-ului și cei care au ieșit rapid din site, după ce au vizualizat o singură pagină, reprezintă rata de respingere.

O rata de respingere mare este un dezavantaj pentru afacerea ta, dar și pentru optimizarea SEO. Acest lucru arată că vizitatorii nu interacționează cu conținutul tău, dar, mai important, îi semnalează motorului de căutare faptul că oamenii nu stau prea mult timp pe site-ul tău, ceea ce îți poate afecta poziția în SERP (paginile cu rezultatele ale motoarelor de căutare).

O rată de respingere ridicată poate indica mai multe lucruri:

  • Pagina de destinație are o utilizare slabă
  • Pagina are un design prost
  • Pagina se încarcă încet
  • Conținutul paginii nu este relevant pentru ceea ce caută utilizatorii
  • Pagina de destinație nu este optimizată pentru conversii

Pentru a reduce rata de respingere, ar trebui să evaluezi paginile de destinație atât din perspectiva designului, cât și din punct de vedere al modului de utilizare. Asigură-te că paginile respective sunt proiectate bine, sunt ușor de utilizat și că toate informațiile de acolo sunt relevante pentru subiectul site-ului.

3. Rata de conversie (Conversion Rate)

Când un vizitator efectuează o anumită acțiune pe site, cum ar fi abonarea la newsletter, completarea unui formular sau achiziționarea unui produs, aceasta este denumită conversie.

Rata de conversie reprezintă raportul dintre numărul total de vizitatori și numărul de conversii. Rata de conversie este determinată de stabilirea unui obiectiv în platforma Google Analytics (obiectivele reprezintă tipurile de acțiuni pe care utilizatorul le poate face în cadrul site-ului, cele amintite mai sus). Când utilizatorul finalizează acel obiectiv, acesta este înregistrat ca și conversie.

O rată mare de conversie indică, în general, că site-ul este performant și că are capacitatea de a transforma vizitatorii în conversii. Cu toate acestea, pentru a optimiza rata de conversie pe site, vei dori să analizezi care pagini sunt performante din punct de vedere al conversiilor și care necesită îmbunătățiri în acest sens. Analiza acestor valori îți poate oferi informații despre cât de bine funcționează strategia ta.

Îmbunătățirea ratei de conversie se poate face prin optimizarea site-ului pentru conversii, prin modul de proiectare al paginilor, astfel încât utilizatorii să poată găsi cu ușurință apelul la acțiune. Verifică dacă conținutul, designul și alte elemente sunt optimizate pentru a permite vizitatorilor să se transforme în conversii.

4. Durata sesiunii

Durata sesiunii este destul de ușor de înțeles, în esență reprezintă timpul petrecut pe site de un vizitator în timpul unei singure sesiuni, adică din momentul în care a intrat pe site până la ieșirea de pe site.

Acesta este un alt indicator util al modului de implicare al vizitatorilor pe site-ul tău. Dacă vizitatorii rămân pe site mai mult timp, înseamnă că sunt interesanți de conținutul tău.

În funcție de tipul de site, durata sesiunii poate fi sau nu o valoare pe care ar trebui să o iei în considerare. Dacă site-ul tău nu se bazează pe interacțiuni cu utilizatorii, atunci vei avea o durată mai mică a sesiunii, dar acest aspect nu înseamnă neapărat că site-ul tău are performanțe slabe. Dacă site-ul este concentrat pe afișarea serviciilor și produselor pe care le oferi, atunci durata sesiunii va oferi un indiciu bun despre cât de interesanți și implicați sunt vizitatorii tăi.

Durata sesiunii este folosită de algoritmii Google pentru determinarea clasamentelor SERP. Atunci când un vizitator rămâne mai mult timp pe un site web, acest lucru arată că pagina este relevantă pentru termenul de căutare. De aceea, este important să ai o durată mai mare a sesiunii.

5. Timpul mediu pe pagină (Average time on page)

Durata unei sesiuni oferă informații parțiale asupra performanței paginilor individuale ale site-ului tău. Pentru a determina acest lucru, trebuie să ții cont de timpul mediu petrecut pe pagină.

După cum sugerează și numele, acesta este timpul mediu pe care un vizitator îl petrece pe o anumită pagină de site. Această valoare îți arată implicarea reală a vizitatorilor site-ului atunci când ai în vedere îmbunătățirea duratei unei sesiuni. Analizând această valoare, poți vedea care pagini sunt preferate de utilizatori și care ar avea nevoie de optimizări. Observă ce au diferit paginile care performează bine în comparație cu paginile slabe și ia măsurile necesare de îmbunătățire a rezultatelor.

6. Sursa de trafic (Traffic source)

Toți vizitatorii ajung pe site-ul tău de undeva, dintr-o anumită sursă, care de cele mai multe ori este un motor de căutare, dar poate fi la fel de bine și un alt site, o rețea de socializare sau un newsletter. Orice loc de pe internet care conduce vizitatori pe site-ul tău este considerat o sursă de trafic.

Există trei surse principale de trafic:

Vizitatori direcți: utilizatorii care accesează site-ul web tastând direct URL-ul în bara de căutare.

Vizitatori prin căutare: utilizatorii care găsesc site-ul tău în rezultatele unui motor de căutare precum Google, apoi fac click pe site-ul tău.

Vizitatori prin recomandare: utilizatorii care ajung pe site-ul tău făcând click pe un link de pe un alt site.

Oricare dintre strategiile tale de marketing ar trebui să vizeze generarea unui trafic cât mai mare din una sau mai multe surse. Campaniile SEO, de exemplu, se vor concentra pe aducerea unui trafic mai mare din căutări. Campaniile publicitare s-ar putea concentra pe generarea de trafic prin recomandări.

Analiza surselor de trafic te poate ajuta să determini eficiența tacticilor folosite. Urmărește, de asemenea, rata de respingere pentru a vedea cât de relevant este traficul adus pe site.

7. Sursa dispozitivului (Device Source)

Sursa dispozitivului este o valoare foarte utilă pentru a înțelege ce tip de dispozitive folosesc vizitatorii tăi. Vei putea observa câți vizitatori au accesat site-ul de pe computer și câți de pe mobil sau tabletă. 

În mod normal, vei vedea că majoritatea vizitatorilor folosesc mobilul. Dacă constați că numărul acestora scade, atunci este posibil ca site-ul tău să nu este optimizat corespunzător pentru mobil. 

8. Interacțiunile per vizită (Interactions per visit)

Interacțiunile pe vizită reprezintă numărul mediu de interacțiuni pe care fiecare vizitator le face pe site tău.

Această valoare îți oferă informații despre modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul tău, dacă dau click pe butoane sau linkuri, dacă apreciază conținutul site-ului.

Analizarea acestor date te poate ajuta să determini care tipuri de pagini atrag mai multă implicare din partea vizitatorilor. Vei dori probabil să vezi un număr mare de interacțiuni, dar această valoare nu este relevantă pentru toate tipurile de site-uri. În cazul site-urilor informaționale, cum sunt blogurile, care nu se bazează pe interacțiunea cu utilizatorii, va exista adesea un număr mic de interacțiuni per vizită, dar acest lucru nu înseamnă neapărat că site-ul are performanțe slabe.

Aceste valori sunt important de analizat dacă ai un magazin online. Vei putea vedea exact ce categorie de produse este populară, ce produse se vând și care sunt zonele cu performanțe reduse.

9. Pagina de destinație (Landing page)

Pagina de destinație este prima pagină pe care vizitatorii ajung atunci când intră pe un site. 

Aceste statistici îți vor arăta care sunt paginile vizitate cel mai des de către utilizatori și care sunt paginile prin care vizitatorul intră în site. 

O mare parte din traficul site-ului tău va proveni din Google, din rețelele de socializare, din traficul prin recomandări și din marketing, astfel încât, analizând valorile paginilor de destinație, vei putea vedea dacă prin acțiunile tale reusești să direcționezi trafic pe paginile dorite. Dacă atragi trafic pe pagini greșite, atunci va trebui să regândești conținutul.

Atunci când ai ca obiectiv creșterea conversiilor, vei vedea că designul paginii de destinație va influența puternic acțiunile vizitatorilor. Astfel, va trebui să te asiguri că toate paginile site-ului sunt optimizate pentru conversii, în acord cu strategia ta de marketing.

10. Pagina de ieșire (Exit page)

Ultima valoare despre care vom discuta în acest articol este pagina de ieșire.

În cele din urmă, vizitatorii vor părăsi site-ul tău pentru a accesa un alt site sau vor termina sesiunea de navigare. Ultima pagină vizitată de utilizator înainte de a părăsi site-ul se numește pagină de ieșire.

Analizând paginile de ieșire poți determina motivul pentru care oamenii abandonează site-ul tău. De exemplu, dacă există o anumită pagină de pe care oamenii ies din site mai frecvent decât în cazul altor pagini, atunci ar trebui să verifici de ce oamenii abandonează acea pagină. Poți indentifica exact ce zone ale site-ului au nevoie de îmbunătățiri ale designului sau care au nevoei de conținut mai interesant.