La modul general , daca discutam cinstit , fara nici un interes direct , cea mai buna platforma online de eCommerce perfectă , este cea care îţi oferă toate funcţionalităţile necesare şi care va fi viabilă şi peste 10-15 ani de acum încolo, adică care poate fi adaptată nevoilor tale pe parcurs ce te extinzi.
Fiecare platformă de magazin online are anumite avantaje şi dezavantaje. O platformă poate fi potrivită pentru un anumit business, dar neavantajoasă pentru un altul. Citeşte acest articol pentru a descoperi care sunt principalele platforme de eCommerce şi de ce trebuie să ţii cont pentru a alege cea mai bună platformă pentru magazinul tău online. Durează doar cateva minute. Există mai multe categorii de platforme, insa vom vorbi despre două dintre cele mai folosite platforme eCommerce: platforme Open Source și platforme SaaS.
Platforma e-commerce: Tipuri de platforme de comerţ online
Va prezentam Topul celor mai utilizate platforme eCommerce la acest moment în România . O platforma e-commerce nu are doar avantaje, asa ca vom discuta si despre dezavantajele ficareia.
Cele mai populare platforme eCommerce in Romania sunt date de numarul de instalari. Astfel
Cand vorbim de tipuri de platforme online, trebuie sa incepem prin a spune ca nu exista cea mai buna platforma pentru magazin online. Fiecare platforma de comert online are functionalitatile ei, ceea ce o poate face potrivita doar pentru o anumita nisa. Asadar, oricat ati cauta rezultatul pentru cea mai buna platforma pentru magazin online, acesta este doar unul subiectiv. Putem spune ca toate platformele sunt potrivite, insa fiecare pe nisa ei.
Daca va doriti sa lucrati pe o platforma ecommerce romaneasca, trebuie sa stiti ca sigur exista, dar nu sunt atat de populare. Acest lucru este din cauza ca nu oferta atat de multe functionalitati precum cele de mai jos. Dar, la fel cum am mentionat in paragaful anterior, asta nu inseamna ca sunt mai putin potrivite pentru realizarea unei platforme de comert online. Din potriva, o platforma ecommerce romaneasca va poate surprinde placut!
Termenul de “platformă open source” se referă la faptul că tot codul sursă al acesteia este pus la dispoziție în mod gratuit de dezvoltatori către comunitate, pentru a fi utilizat, dezvoltat, modificat, îmbunătățit. Practic, tot ce trebuie sa faci este să descarci codul sursă de pe site-ul dezvoltatorului și să începi să îl modifici după bunul plac, până ajungi la rezultatul dorit.
O mare varietate de funcționalități au fost deja create de comunitatea de dezvoltatori din jurul platformei Open Source (plugin-uri), putându-se achiziționa din marketplace-uri special create pentru fiecare platformă de magazin online în parte. Magento, de exemplu, o platforma e-commerce populara, este dezvoltat în prezent extrem de mult de comunitate și o proporție mare de noi funcții și remedieri de erori (inventarul cu mai multe surse este un exemplu foarte bun) provin de la membrii comunității, ci nu de la echipele interne.
Adesea, versiunea open source a platformei (în cazul în care au mai multe versiuni), are un nivel de funţionalităţi mai mic (cum ar fi arhitectura multi-store, opţiuni de visual merchandising, gestionare îmbunătățită a conținutului etc.) și / sau niciun suport pentru aplicație. Majoritatea platformelor oferă acum versiuni cloud ale platformei lor (sub formă de PaaS) pentru pachetul premium.
Principalele platforme open source preferate de companiile din România sunt: Magento, WooCommerce, Prestashop şi OpenCart.
Avantajele platformelor open source
Dezavantajele platformelor open source
SaaS este prescurtarea de la „Software as a Service”. Acestea sunt platforme pentru magazine online deja create de diverse companii, pe care le poți folosi în schimbul unui abonament lunar.
O astfel de platforma e-commerce este cea mai ieftină și rapidă soluție pentru un magazin online. Dezavantajul constă în gradul foarte mic de flexibilitate în ceea ce priveşte personalizarea platformei. Abonamentul lunar pe care îl plăteşti este doar pentru utilizarea platformei. Ea nu îți aparține ție, ci firmei care a dezvoltat-o. Cele mai populare platforme Saas în România sunt Shopify, Shopmania şi Wix.
Avantajele platformelor eCommerce de tip SaaS
Dezavantajele platformelor eCommerce de tip SaaS
Platforma Magento este una dintre cele mai populare platforme online de eCommerce din lume dintr-un motiv bine întemeiat. Este platforma de magazine online care gestionează din tranzacţii peste 100 de miliarde de dolari în fiecare an, fiind al treilea cel mai utilizat constructor de magazine de eCommerce şi având o cotă de piață de peste 10%. Marci mari precum Nike, Procter & Gamble și Cisco folosesc platforma Magento.
De asemenea, are avantajul de a fi o platformă open-source, în ciuda faptului că a fost inițial dezvoltată de o companie cu capital privat. O armată uriașă de dezvoltatori web au făcut-o apoi și mai atractivă prin adăugarea mai multor funcționalități de bază.
Magento este cea mai bună soluție de comerț electronic într-o mulțime de cazuri, deoarece este foarte versatilă. Sistemul de comerț electronic se bazează pe o arhitectură de tip PHP, care îţi permite să construieşti cu ușurință magazine online scalabile. Este livrat cu mai multe extensii care permit integrarea ușoară a terţe aplicații necesare pentru magazinul tău web. Cu toate acestea, întrucât platforma Magento a fost creată inițial pentru dezvoltatorii web pentru a nu fi necesar să pornească de la zero, construirea unui magazin onşine pe această platformă ar necesita un anumit nivel de expertiză în programarea PHP.
Avantaje platforma Magento
Dezavantaje platforma Magento:
Dacă eşti la început de drum, ai o listă limită de produse pe care vrei să le vinzi, ţi-ai propus să nu cheltuieşti foarte mult şi vrei ceva uşor de configurat, WooCommerce este cea mia bună platformă pentru magazinul tău online.
WooCommerce este una dintre cele mai bune platforme online gratuite de comerț electronic care se bazează tot pe limbajul de programare PHP. Este de fapt o extensie a WordPress CMS, realizată de Jigoshop. WooCommerce are aproape 21% cotă de piață globală datorită ușurinței sale de utilizare. Poate fi instalată cu ușurință chiar și de către un începător, în timp ce configurarea acestuia pe orice gazdă PHP este foarte rapidă. Întrucât este folosită de peste 380K de retaileri până acum, oferă un varietate imensă de pluginuri și teme.
Avantaje WooCommerce:
Dezavantaje WooCommerce:
Prestashop este o platformă de comerț online bazată pe PHP, construită pe un motor inteligent de template-uri. Aceasta oferă sute de funcţionalităţi, inclusiv pagină de checkout, produse descărcabile şi funcții de vânzare încrucișată. Daca vrei sa ai un magazin online Prestashop, trebuie sa stii ca se numara printre cele mai folosite platforme online. Prestashop este utilizat în 160 de țări și a fost tradus în 63 de limbi diferite. Acest lucru a contribuit la construirea unei comunități puternice în întreaga lume, cu peste 100.000 de membri. Prestashop vine, de asemenea, cu teme personalizabile și funcţii suplimentare.
Avantaje Magazin Online PrestaShop:
Dezavantaje Magazin Online Prestashop:
Sfat bonus: Alege întotdeauna servicii de găzduire web optimizate pentru platforma ta online care să asigure încărcarea rapidă a magazinului tău.
OpenCart este o platformă de eCommerce apărută mai târziu pe piață decât competitorii săi. Din acest motiv, comunitatea este mai restrânsă, dar este foarte implicată. Platforma online este apreciată pentru codul ei lightweight (care consumă puține resurse) și este suficient de utilă și complexă pentru a oferi un pachet complet pentru eCommerce. Poţi alege din peste +2500 de teme, are o interfaţă uşor de administrat şi multiple opţiuni de livrare şi plată.
Avantaje OpenCart:
Dezavantaje OpenCart:
Joomla are cota de piață de aproape 6%, care arată popularitatea moderată în rândul afacerilor de comerț electronic. Are o comunitate înfloritoare de dezvoltatori și designeri și găzduiește peste 700.000 de magazine online și site-uri web.
Avantaje Joomla:
Dezavantaje Joomla:
Shopify este o platformă de eCommerce care a devenit foarte populară deoarece are un modul ce permite crearea unui magazin online direct pe Facebook. Ceea ce poate părea un avantaj, ar putea presupune de fapt câteva probleme. De exemplu, conținutul nu este deținut de tine, iar Facebook este cunoscut pentru închiderea paginilor fără motive clare.
Dacă eşti la început de drum, nu dispui de foarte multe resurse financiare sau vrei să vinzi produse de tip hand-made, Shopify este o soluție bună și rapidă. Dacă îți dorești, în schimb, să creezi un brand, poate că e nu este cea mai bună opţiune.
Avantaje Shopify:
Dezavantaje Shopify:
ShopMania este o platformă eCommerce dezvoltată de români pentru piaţa din România.
Cele mai importante avantaje ale platformei sunt design-urile optimizate pentru motoarele de căutare și funcționalitățile avansate pentru promovarea magazinelor online. Poți testa gratuit platforma online, iar tarifele nu sunt destul de accesibile.
Avantaje ShopMania:
Dezavantaje ShopMania:
O altă platformă eCommerce de tip SaaS foarte cunoscută şi populară este Wix. Este preferată în special de persoanele începătoare în crearea unui magazin online, deoarece este destul de simplu de utilizat. Wix folosește ferestre editabile direct în website, bazate pe un sistem click and drag, foarte prietenos cu începătorii. Cu toate acestea, Wix nu poate fi considerată cea mai bună platformă când vine vorba de optimizare avansată sau funcționalități personalizate, deoarece platforma a fost concepută iniţial pentru crearea de website-uri de prezentare.
Avantaje Wix:
Dezavantaje Wix:
Aşadar, înainte de a alege orice platformă de comerț electronic, trebuie să ai un plan de afaceri foarte bun, să ştii exact ce acţiuni concrete vei intreprinde cu ajutorul magazinului online. În unele cazuri, Prestashop poate fi o opțiune mai bună, în timp ce în altele Magento câştigă detaşat. Trebuie să ştii că nu există o singură soluţie care să se potrivească tuturor, de aceea este important să optezi pentru varianta cea mai convenabilă pentru tipul şi dimeniunea afacerii tale. Alege totuşi o platformă eCommerce flexibilă, care poate adaptată pe parcurs ce magazinul tău se va extinde.